Umbra lui Moţu Pittiş,penumbra lui Vali Sterian

Concertul Hard'N'Heavy de la Casa Studenţilor,de vineri,3 aprilie a.c., a programat necunoscutele trupe rock Solaris şi Z'Band. Vorba domnului director Paul Bordaş:"Nu putem sa programam numai vedete,mai propunem si trupe noi daca au valoare !"
Sincer,m-am dus cu inima stransă şi nici n-am îndraznit să mai invit pe cineva,crezand că vom asculta ceva experimental,eventual vreo trupă de puşti care promit.
Surpriza a fost totală.
In deschidere a cantat Solaris,cu Bebe Astur şi Florina Soare:un chitarist exersat şi inspirat şi o voce feminină nascută pentru rock. Au cantat şi piese proprii mai vechi sau inedite,dar ne-au dat gata cu mari succese ale genului. Evolueaza într+o formula mai degrabă potrivită pentru un club,dar conving şi ştiu să creeze atmosferă. Deşi publicul a fost cam răruţ,ne-am simţit ca pe vremuri la Bulandra cu Moţu Pittiş,Bebe Astur aducand în multe momente cu portdrapelul rock-ului de pretutindeni si din totdeauna.
Cand credeam că asta a fost surpriza,a urmat Z'Band,alcatuită din cinci baieţi mai copti,copiii rock-ului dezlanţuit.Sincer,Cristian Luca "Argintaru",chitaristul solo e de valoare internaţional ă.A atacat temele cu o forţă care aproape că ne-a catapultat de pe scaune.Mai mult,fostul chitarist din perioada rock a trupei Voltaj,a ramas un fidel al lui Vali Sterian,cu care a lucrat o vreme în cadrul Companiei de Sunet.Am putut astfel recunoaşte culoarea specifică a unor cantece ale lui Vali şi ne-am putut bucura de cantecul "Caută", ultimul scris de Vali,probabil sub impresia scurtei perioade pe care a petrecut-o in inchisoare şi cu sentimentul tragic al apropierii sfarşitului.Au fost clipe de mare emoţie,ba chiar am avut impresia că odata cu Cristian Luca,urcase pe scena şi spiritul lui Vali Sterian.In rest,ce să mai spun? s-au cantat piese de mare virtuozitate de la AC-DC,Gary Moore,alţi monştri sacri,trupa de "necunoscuţi "cantand şi încantand cu adevărat.
Si apropo de trupa Voltaj,primul hit al acesteia a fost "Nori de hartie" cu Adrian Ilie,compozitor şi Cristian Minculescu,voce.Era în 1982.Si uite unde am ajuns ca sa-i uram sănătate lui Cristi Minculescu şi să visăm ca-l vom revedea pe scenă.Luptă Cristi !

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu