Dan Diaconescu şi otevizarea mass-mediei românesti

Săptămâna trecută, am intrat în direct la Radio România Actualităţi, unde Alexandru Rusu l-a avut ca invitat al "Maratonului de duminică" pe profesorul universitar Mihai Coman, decanul Facultăţii de Jurnalistică a Universităţii din Bucureşti. De fapt, cu Mihai Coman am fost coleg acum 20 de ani la Tineretul Liber şi deşi era un excelent secretar general de redacţie, atunci după revoluţie nu a avut o viziune prea deschisă şi chiar şi cu dânsul a trebuit să mă lupt pentru a putea publica subiecte de tineret, monden, cultură şi timp liber.
Am pus două întrebări cu miez, dar a răspuns doar la ce a dorit să răspundă. La prima, legată de "legea presei", probabil că era mai informat decât mine, practic răspunzând că Romania nu a avut şi nu are o lege a presei, din 14 proiecte de lege depuse la Parlament de către diverşi iniţiatori. Personal, eu am problema că cei 5 ani lucraţi în presă, deşi sunt înscrişi în cartea de muncă, chiar dacă am lucrat la Secţia Economică şi am publicat şi articole economice, nu îmi sunt recunoscuţi ca vechime în specialitatea de economist.
A doua întrebare a sunat aşa: Jurnalismul de investigaţie este pe cale de dispariţie în Romania, iar toate redacţiile au liste negre de subiecte,de nume de oameni de afaceri sau companii care nu pot fi pomenite, chiar dacă numele respective au intrat in conştiinţa colectivă ca fiind sinonime cu marile tunuri şi efracţii asupra bugetului şi economiei Romaniei. Domnul Coman, cu eleganţa staturii sale universitare, a răspuns doar că jurnalismul de investigaţie este scump, că patronii nu-şi permit să mai plătească jurnalişti de investigaţie deoarece acesti jurnalisti lucrează chiar şi o luna încheiată pentru a cerceta şi a da un articol care poate fi publicat. Despre Vântu, Popoviciu, Patriciu, Bucşaru(un campion al investiţiei inteligente în fotbal, recte Unirea Urziceni, dar un mare campion al atragerii milioanelor de euro din fondurile publice, indisolubil legat de subiectul zilei Nicolaiciuc - CFR) n-a zis nici pâs !
În afaceri, interesul poartă fesul şi căciula interesul ! Cunoaşteţi care este singura televiziune care face dezvăluiri pe bandă rulantă, OTV. Cu toate acestea n-aţi văzut acolo nici un subiect de genul acesta, doar crime, violuri şi dispariţii misterioase. Dan Diaconescu a avut nişte tentative, dar când s-a văzut ameninţat cu închiderea garsonierei TV, s-a liniştit şi îşi numără cuminte milioanele de euro. Plus că a invăţat repede metoda "şantajul şi etajul". Acum vreo 4 ani, un domn respectabil din Sinaia, l-a contactat pe Dan Diaconescu pentru a-i propune un subiect, respectiv cum primarul PNL de Sinaia şi-a dat mâna cu un consilier PSD pentru a-i putea lua terenul din curte pe care-l folosea de 50 de ani şi pe care aceştia doreau să construiască un hotel. Ce credeţi că a făcut DDTV? S-a informat asupra problemei, i-a aplicat un tarif de să-i sară omului şapca de pe cap ( vreo mie de euro daca vrea să trimită echipa de reportaj să filmeze la Sinaia, plus altă mie de euro dacă vrea să apară la o dezbatere în studio faţă în faţă cu primarul!), după care a luat legatura cu prietenul său primarul, care i-a pus la dispozitie un alt teren chiar DD-ului.
E destept DD-ul, pe care l-am admirat odata in Bentley-ul decapotabil, promoveaza doar subiectele care fac audienta si nu dau dureri de cap. Eu m-am bucurat ca un copil care a primit o nota mare cand m-am vazut vizitat pe blog de catre DDTV, dar cand i-am propus un subiect in aparenta stiintifico-fantastic, nu i-a suras ideea si nu a marsat. Pacat, era o exclusivitate stiintifica mondiala de care s-ar fi vorbit tot atit ca si despre Elodia.

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu