Scoala generala- Schimbi mobilierul ca n-ai incotro!

In anul scolar urmator, baiatul meu a intrat in clasa I. Chiar daca aveam “pile”, n-au fost atat de puternice, ca sa intram la I-a A unde invatatoare era o doamna inaintasa a doamnei Blandu din anii nostri.Sau poate ca doamna directoare, stiind ce mana de apucat avea acea invatatoare, a vrut sa nu patesc vreun conflict, vorba lui Nenea Iancu Caragiale. Sau pentru ca pregatea marea lovitura pe care ne-a spus-o franc la prima sedinta:”V-am dat aceste Sali de clasa paraginite pentru ca vreau sa le faceti noi-noute de dragul copiilor dvs. Trebuie schimbat mobilierul:banci, scaune, catedra,table,galerii, jaluzele, tot, tot,tot. Ma bazez pe dvs si ganditi-va ca ceea ce faceti, faceti pentru copiii dvs.” Am primit recomandarea, am fost ales si aici Presedinte si am strans cate doua milioane de copil sperand ca o sa ne ajunga! Am crezut ca va trebui sa caut oferte de prêt, dar doamna directoare m-a linistit:vedeti ca doamna de la A a dat déjà comanda de banci, luati legatura si in maximum doua saptamani vreau ca reamenajarea sa fie gata. M-am dus la doamna X, mi-a dat adresa atelierelor unde comanda-se banci si scaune pentru ambele clase, iar cand am ajuns sa achit partea care revenea clasei noastre mi-am dat seama ca sotul acesteia era unul dintre actionari. Ce conflict de interese?! Comanda era déjà data, socoteala era clara din vara, comisionele la doamnele directoare si invatatoare, sa traiasca! A venit si ziua cand s-a montat noul mobilier, dar mai era o problema.In acea clasa fusese amenajat un laborator de fizica si chimie, iar in mijlocul catedrei, pe un podium era instalata o chiuveta care a trebuit demontata de un instalator, iar conducta de apa mutata la perete. Atunci am constatat ca sub acel podium stateau mormane de praf si gunoaie stranse acolo de vreo 20 de ani. Impreuna cu invatatorul si instalatorul ne-am suflecat manecile si am scos de acolo vreo 5 tomberoane de gunoi, dupa care ne-au trebuit 10 litri de spirt medicinal ca sa dezinfectam tot mobilierul din clasa I-a B. Atunci mi-a scapat exclamatia:”Aici e un focar de infectie!” Era o zi de sambata! Luni, m-a chemat doamna directoare si m-a invitat sa-mi iau copiii de mana sa-i duc la alta scoala, daca am indraznit sa spun ca “scoala dumneaei este un focar de infectie!” Si a a adaugat:”Anul trecut n-ati avut nimic de criticat pentru ca aveati interesul sa aduceti aici si al doilea copil. Dar acum ca v-ati vazut cu sacii in caruta, nimic nu va mai convine!” Bineinteles ca am fost reclamat la doamna inspectoare, care m-a sfatuit impaciuitoare:”Las-o in pace, sa-si conduca scoala cum stie ea!” Urmarea ; din acel moment am devenit o marioneta ca Presedinte de Comitet de parinti pe clasa(II-a A si I-a B) facand doar ceea ce stabileau ceilalti parinti de bine (bani de cadouri si altele!), eu punandu-le la dispozitie caietul cu socoteli, facturi si chitante la zi. Iar la urmatoarea sedinta cu parintii pe scoala, a fost ales altcineva Presedinte al Comitetului, in locul meu, care mi se pregati-se respectiva alegere cu un an inainte. De, daca fluierasem in biserica! De curand, mai scosesem o perla: Ca in scolile americane, sa implicam parintii si bunicii ca voluntari in supravegherea elevilor in pauze si chiar in timpul orelor de curs, activiate care ar fi disciplinat elevii si ar fi oferit un ajutor in plus cadrelor didactice in tot ceea ce aveau de facut. Ideea avea o mare hiba: introducea democratia in scoala, iar parintii ar fi vazut si avut prea multe de spus! Din acel moment am devenit doar un sfatuitor al celorlati parinti, invatatori si diriginti, cautand sa gasim cele mai bune solutii la clasa pentru copiii nostri, dar fara a mai fi implicat in strangerea si gestionarea de fonduri pentru clasa sau scoala. Tarziu, cand erau copiii mei a VI-a si a VII-a s-a constituit Asociatia Parintilor din Scoala Generala cu singurul rol de a strange bani de la parinti si a-i pune la dispozitia conducerii scolii pentru tot felul de nevoi (plata pazei, cumpararea de consumabile, stimulente banesti pentru “doamnele de serviciu” si tamplar care faceau in fiecare vara zugravitul si curatatul claselor, pardon igienizarea claselor,etc). Ca erau din bani stransi la comun sau ca erau initiative personale, cadouri s-au tot dat de Craciun , 1 si 8 martie (cum de am uitat de aceste date atat de importante!), de Paste si fiecare sfarsit de an scolar aproape la tot personalul scolii; Invatatoare, profesoare, diriginti si diriginte , directoare, secretare, contabile ,bibliotecare sau personal de serviciu. Ca asa e la noi: personal didactic si nedidactic!, dar toti au mana de luat!

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu