Scoala generala - Cotizezi ca n-ai incotro!

Cum, necum, cu gradinita am scos-o la capat! A venit vara, a trecut vara, pe la 1 septembrie m-am dus sa-mi inscriu copiii la scoala de la Liceul Ion Creanga. Am sunat-o pe fosta mea directoare din liceu, de foarte multi ani inspector scolar de specialitate, si impreuna am trecut strada (statea in blocul de vis-a-vis de scoala respectiva!)pentru a ne intalni cu doamna directoare. "Draga mea, ti-l prezint pe fostul meu elev, e un baiat de nadejde, poti sa-l pui si Presedinte al Comitetului de Parinti pe scoala! Vrea sa-si aduca fetita in clasa I-a!" Bineinteles!, a raspuns doamna profesoara cu glas alunecos. O sa fie la I-a A, la doamna Ileana. Cea mai buna invatatoare.Trebuie sa aduca actele fetitei si o negatie de la scoala de cartier." A doua zi, m-am infiintat la directorul scolii de cartier.Secretara m-a prezentat,iar eu mi-am spus poezia: vreau negatie! Directorul nici nu a vrut sa auda! " Sa ziceti mersi daca va mai inscriu copilul in clasa I-a.Inscrierile s-au terminat din 15 iunie, clasele sunt facute deja, nu stiu ce-ati avut in cap!" Eu i-am reamintit ca vreau negatie! Ce negatie? Eu am o scoala foarte buna, dotata cu tot ce trebuie, am laborator de informatica cu 25 de calculatoare(era in anul 2000!). Fiti atent, eu nu cred ca va primeste copilul acolo! Sa nu veniti inapoi sa va rugati de mine.Uite, draga, i-a spus secretarei, scrie-i negatia si adumi-o la semnat.Eu nu stiu de ce vrea omul asta sa se aduca acolo ca sa-l jumuleasca de bani si cadouri! O sa dea bani pana n-o sa le mai stie numarul!" Eu am primit negatia si am dus-o fericit la scoala. In prima zi de scoala a fost cum a fost, am cunoscut-o pe doamna invatatoare care a fost incantata sa ne cunoasca si ne-a anuntat ca a doua zi avem sedinta cu parintii. La sedinta a informat colectivul de parinti ca trebuie ales comitetul de clasa, dar ca din fericire domnul Bogatu s-a oferit sa fie Presedinte deoarece este déjà nominalizat ca vicepresedinte al Comitetului de parinti al scolii. Ni s-a spus ca trebuie sa cumparam caiete speciale la romana, matematica, lucrari practice, sa comandam cateva manuale si sa strangem niste bani in fondul clasei ca vor mai fi si alte cheltuieli. Cat sa dea fiecare? Pentru inceput cate un milion. Am strans banii, mai bine zis doamna casiera, si am avut idea sa cumparam totul centralizat de la depozitele de carte sau edituri, idee care a fost primita foarte bine de parinti, bucurosi ca au scapat de cautatul prin librarii si de reducerile de prêt acordate de catre depozite. A fost bine, dar peste o luna am avut iar sedinta:”Facem serbare de Mos Craciun .Vine mosul cu sacul plin de cadouri! Alt million, dar copiii au primit fiecare in punga lui mai multe carti, jucarie, portocale, o ciocolata mare, bomboane de pom, etc. Dar si doamna care are grija de copilasii nostril a primit un cadou de vreo 4 milioane de lei.Ca sa fie multumita de noi, zicea o mamica! Dar aceeasi mamica ii facuse cadou o pereche de cercei de aur. Cadouri deosebite au ajuns si la cele doua doamne directoare. Au urmat cadouri de Paste si de sfarsit de an scolar. Pentru doamna invatatoare alte doua aparate electronice cu garantie, ca are fata de maritat! De 1 iunie am facut o excursie cu clasa la Vidraru! M-am dat peste cap, am inchiriat autocar, iar copii au primit fiecare pachet cu napolitane, biscuiti, ciocolata si suc. Cu totul in clasa I am strans vreo 50 de milioane, adica doua milioane de parinte, dar n-au dat chiar toti, plus ca s-au facut niste inlesniri pentru doua perechi de frati si alte cazuri sociale (recunoscute cu jumatate de gura, pentru ca parintilor le era rusine sa spuna ca n-au bani de dat)! De fapt in perioada aceea devenisem trup si suflet al scolii. Directoarea ma chema la ea foarte des si imi spunea ce probleme are, ba chiar imi cerea solutii. Spre exemplu, trebuia dotat cabinetul medical al scolii, iar dentistul avea nevoie de un scaun dentar nou! Am propus ca la inceputul noului an scolar sa comandam centralizat toate manualele si caietele speciale care trebuiau platite de parintii elevilor din clasele I-IV si din reducerile de prêt de 20-30% acordate de edituri si depozite sa strangem cam 10 mii de dolari cu care sa reamenajam cele doua cabinete si sa achizitionam scaunul dentar. Dar socoteala de acasa nu s-a potrivit cu cea din targ! Ideea era buna, dar doamnele invatatoare dadeau fiecare comanda catre edituri si luau ele comisionul. La fel si profesoarele de limbi straine. La fel si profii de mate pentru culegeri. Era un sistem pe care nu-l puteai desfiinta. Si atunci Solutia: fiecare parinte sa dea anual cate 1 milion pentru fondul scolii! Desi nu eram de accord cu sistemul, inca nu ma dadusem batut! (va urma)

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu