Scoala 10 - Cotizezi ca n-ai incotro!

M-am gandit mult daca are rost sa comentez scandalul cu banii de cadouri de la Scoala 10! Dar interventia din ultimele zile a ministrului Educatiei, dar si cea de azi a Sefului Inspectoratului Scolar Bucuresti, arata ca toata lumea din sistem cunoaste "locurile inguste" care ii imping pe parinti sa dea "spaga"! Adevarul ca atunci cand esti la inghesuiala trebuie sa bagi mana in buzunar. Am auzit cu totii: un loc la gradinita din cartier, un loc la scoala dorita(clasa zero sau clasa I), un loc la clasa doamnei XXX sau la clasa speciala de matematica, informatica, engleza...toate au tarif bineinteles piperat si ...la negru. Va voi povesti in randurile urmatoare aventurile mele de parinte a doi copii de scoala! Intr-un an am vrut sa schimbam gradinita copiilor si un fost coleg din presa mi-a pus o vorba buna la domnisoara directoare: "Tatal copiilor are firma si poti sa-i ceri ce vrei!". Asa ca la inscriere m-am dus inarmat cu un imens buchet de flori si cu un carnetel ca sa vad de ce are nevoie gradinita si ne-am inteles ca trebuie dotat cabinetul medical cu medicamente si consumabile igienico-sanitare de vreo 200 de dolari.A doua zi am adus produsele, contractul de sponsorizare si factura aferenta. Prietenul meu m-a certat:"Trebuia sa dai ceva din aur si scapai cu atata!Eu asa procedez!" Nu l-am crezut, dar peste doua luni m-a chemat domnisoara directoare si mi-a spus deschis: pentru serbarea de Mos Craciun imi trebuie 165 de papusi. Nu accept nici un refuz ca v-am primit cu doi copii. Si sa nu-mi aduceti chinezarii:vreau 165 de papusi Barbie!". Cererea domnisoarei directoare m-a lasat masca. Nici macar nu am putut sa replic ceva, ca mi-a taiat-o scurt:"Masinutele pentru baieti le aduce altcineva. Treaba e deja rezolvata!" M-am gandit bine, firma mea era cam pe geanta, asa ca m-am dus la Inspectoratul Scolar al Municipiului Bucuresti si am reclamat situatia. Consilierul care m-a primit, a refuzat sa inregistreze reclamatia, luindu-ma cu binisorul:"A incercat si dansa.Vrea sa faca o serbare frumoasa.Ii spuneti ca nu puteti sa o sponsorizati si o sa inteleaga." "Dar i-am spus deja!", am replicat eu."Ei, haideti fiti intelegator, n-are rost sa depuneti reclamatia!." Eu am depus-o totusi, cu numar de inregistrare, dar n-am primit raspuns niciodata. Domnisoara directoare a fost sfatuita de la Inspectorat sa nu ma mai piseze cu cererea ei, dar cu prima ocazie mi-a aruncat in fata:"Daca stiam ce om esti, nu-ti primeam copii la Gradinita mea!". Morala acestei scurte povesti: Gradinita poarta numele de C.A.Rosetti si e situata in centrul Capitalei, iar Scoala 10 "Maria Rosetti" e in cartierul Floreasca! Daca vrei sa ai copilulul la o scoala buna, trebuie sa cotizezi!

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu