Serban Ionescu, ultima dubla!

Stiu ca toata lumea se va mira ca scriu despre disparitia lui Serban Ionescu si va zice ca ma aflu in treaba sau ca ma agat de un eveniment la moda. L-am cunoscut pe Serban, in straiele personajului "ION", la filmarile din decembrie 1978 ale ecranizarii romanului "Ion - Blestemul pamantului, blestemul iubirii" si atunci -pentru cateva luni- am facut o pasiune pentru actrita Catrinel Dumitrescu. Prin februarie 1979, am fost la Bulandra sa vad piesa "Anecdote provinciale" in care juca si ea, iar dupa spectacol am asteptat-o cu un buchet de flori si cu o...poezie ce ii era dedicata.A aparut Catrinel, dar nu singura, ci insotita de Serban Ionescu, cu care era in tandreturi.A primit florile,a ascultat poezia si am plecat cu ei de vorba pana la Universitate.Au fost draguti amandoi, am povestit una-alta si ne-am despartit prieteni. Aceeasi scena s-a mai repetat de cateva ori, pentru ca am revazut "Anecdotele" pana la sfarsitul stagiunii. Dupa care drumurile ni s-au razletit, Serban si-a vazut de cariera, de teatru si film si s-a casatorit cu Magda Catone, iar Catrinel a ajuns la Teatrul National din Cluj unde a jucat mult,a avut o relatie cu Marius Bodochi si dupa revenirea in Bucuresti s-a casatorit cu Emil Hossu. Personal m-am mai intalnit cu Serban acum vreo 6 ani,mergand cu treaba la un vecin, unde Serban venise sa povesteasca la un pahar de vin aventuri la pescuit. Cariera lui a mers inainte, cu multe roluri in teatru si film, iar in ultimii ani de activitate au urmat marile succese "Dineu cu prosti" de pe scena Nationalului alaturi de Horatiu Malaele si telenovela "Fetele marinarului". Dupa care a venit lovitura de teatru: Serban Ionescu bolnav la pat s-a retras din teatru! Acum vreau sa spun ca ma bucur ca s-a milostivit Dumnezeu si ca l-a chemat la el.Auzisem ca toata lumea de boala lui Serban, dar n-am crezut nici o clipa ca e vorba de "borelia".Prin similitudine, am stiut ca e vorba de scleroza laterala amiotrofica, o bolala nemiloasa care l-a luat dintre noi pe Toni, un munte de om, pasionat de munte si de traiul in natura si care s-a topit sub ochii celor dragi lui intocmai ca o lumanare.Si daca Toni n-a putut fi salvat cu pretul a doua-trei apartamente, a nenumaratelor cure naturiste si de terapii alternative si inconjurat de dragostea intregii familii, ce mai putea spera Serban, care in toata aceasta perioada a fost lipsit de sprijinul afectiv si moral al sotiei sale?! Lui Serban i s-a intretinut ideea unei boli mai usoare si cu o relativa speranta de vindecare,dar chiar si inainte sa plece in Germania, Lucian Mandruta a scris pe blog ca Serban sufera de SLA. Era opinia unui om informat si care voia sa mai stearga din haloul de teama al populatiei impotriva muscaturilor de capuse si a "capusarilor" care scoteau bani din aceasta psihoza. Din pacate Serban n-a mai avut nici o sansa, SLA fiind o boala incurabila si extrem de pacatoasa sub aspectul manifestarilor sale, neuronii devenind inactivi si afectand atat functia motorie, cat si toate celelalte functii, finalizandu-se cu imposibilitatea respiratiei. Cu atat mai mult este afectat psihicul pacientului care simtindu-se tot mai neputincios are nevoie de ingrijire 24 de ore din 24 si care se simte tot mai neajutorat si tot mai neglijat! Ca sa fac o paralela, este si cazul fostului fotbalist Mihai Nesu, parasit de sotie dupa numai un an de chin. In loc de concluzie: Serban Ionescu ne vei lipsi, dar vom ramane cu filmele tale, cu zambetul tau rar afisat si cu nobletea ta sufleteasca! Ai interpretat pentru noi ultima dubla! Dumnezeu sa te odihneasca in pace!

0 comentarii:



Trimiteți un comentariu